Sandra Lindholm

Gårdagen

Min vardag Permalink2
Det var besvikelsens dag..... Trodde det typ skulle bli bästa dagen i mitt liv men ne. Vi fick en ny läkare när vi kom till sjukhuset och mötet. Hon verkade inte alls tycka att det var viktigt att sätta igång mig tidigare fast våra Två tidigare läkare sagt det och min egen barnmorska. Hon satt istället och predika om alla nackdelar som medfördes vid en igångsättning när kroppen själv inte är redo. (Jotack, jag har läst på och förberett mig i 3 veckor på vad det innebär och gjort mig redo eftersom det skulle typ ske nu när vi var i 37+) 
- Nej, nu fick/skulle man inte starta något förrän man gått 38+ veckor. Jahapp, varför bokade vi ens mötet då? 
- Alla min skavanker är ju under kontroll, så det behövs inte än. Ja, när jag proppar mig full med tabletter och sprutor. Tabletter som jag dessutom inte får Ner längre utan spyr upp...
- Hon gjorde en undersökning och min tapp och hålet var inte öppet och omoget. Det går inte att göra något åt, så det är inte hennes fel!! Men hon bokade en ny undersökning nästa vecka... men det kommer inte vara mer moget då...
 
Så när det mötet var klart och vi kunde ju inte påverka något beslut eller så, så fick vi sätta oss ner för ett blodtryck som var för högt. Jag fick ta en tablett och vänta 1 timme och det var fortfarande för högt. Då fick läkaren komma tillbaka: jag måste öka dosen på din medicin. Du får ta 6 tabletter om dagen istället för 3.(har ju precis sagt att jag inte får ner tabletterna...) Men du får ringa och åka in om du mår dåligt Rekommenderade hon.... Mm, jag har Huvudvärk varje dag som jag måste ta tabletter för, jag mår så fruktansvärt illa för att jag har huvudvärk, är dålig i magen och får såna mensmärtor nästa varje dag, min svank håller på att gå sönder och jag behöver hjälp ur både soffa och säng. Tack! Får nya läkaren bestämma plockar dem väl ut ungen i mitten på november.
 
Så irriterad och väldigt ledsen gick jag därifrån.
Jag vet att bebis kommer komma, det är inte det. Jag vet att det är bättre om kroppen är mer redo, det är inte det. Grejen är att jag mår väldigt dåligt och läkarna innan sett det och velat få ut pyret för min skull. pyret väger ungefär 3.3-3.4 kg nu och är färdigbakad. Men vi får snällt vänta. Det är tur jag har Jesper, som är positiv i det hela ❤️
 
Därför var vi och förtidsröstade igår, för nu har vi ju ingen aning om när bebis kommer. Men det kändes bra att ha röstat iaf ☺️
 
Puss, sandrisen
#1 - - Malin Hellsèn :

Nämen åh. Jobbigt att du mår så dåligt!
Håller tummarna för att kroppen kommer igång tills nästa möte. Att tappen börjat bli mogen!
Kämpa!!!!

#2 - - Cecilia:

Kämpa på Sandra! Snart är bebis här, håller tummarna! Kramar!

Till top