Sandra Lindholm

Nyårsafton ✨🎊

Min vardag Permalink0
(Gudfar Martin & Theodore! 😍)
(Jonas & Theodore😃)
 (Olivia, Theodore & Vendela 🥰)
 
Klockan 18.00 anlände våra nyårsgäster. Vi var 10 vuxna, 2 barn och 1 bebis! Dem hängde i soffan med T och jag och herrn i huset började förbereda kvällens första rätt. Det stod framme lite snacks och folket tog med sig det man ville dricka, så det var nåde alkohol och alkoholfritt.
 
 
Kvällens meny:
Förrätt: toastskagen!
Varmrätt: Grillad oxfilé, potatisgratäng, sallad och sås. (Var så hungrig så blev ingen bild)
Efterrätt: vaniljglass i chokladsskål med varma hallon och nöttäcke.
Man blev mätt och belåten och det gjorde vi bra!🙏🏼 Blev så mycket mat över att det säkert räcker i en vecka 😂
 
Mellan varm och efterrätten spelade vi spelet kortslutning! Du får en fråga som du ska svara tvärtom på. Så underhållande då det är jättesvårt att svara snabbt 😂 mitt i spelet fick jag gå upp och natta om T då han vaknade och när det var en timme kvar till raketerna och han ville ha mat så fick han följa med ner igen.
 
 
T sov sig igenom hela raketsmällningen som en kung. (Men jävlar vad det small högt och mycket... Det är fint att titta på men stackars alla djuren. Önskar och hoppas stt i framtiden blir det få ställen som man skjuter ifrån i städerna som många kan se ifrån.) Jag fick min nyårskyss för tredje året i rad Och kvällen blev så skön och lugn 😍 efter raketerna gick alla hem och vi städade undan lite innan vi kröp ner i sängen ❤️

Nu ser vi framemot ett 2019 med: en kusin till Theodore, dop, 4 års förhållande, resa till Kos, kanske renovering av kök och altan, mammaledighet, Jesper blir 30 år och framförallt att se Theodore växa ❤️
Tack världens bästa 2018 och välkommen 2019!
 
puss, sandrisen
Till top